Fogkő Eltávolítás

Még akkor is, ha rendszeresen és alaposan ápoljuk a foginkat, használunk fogköztisztító kefét és fogselymet, szükség lehet professzionális rendelői fogtisztításra, fogkőeltávolításra. Egy alapos tisztítás után a fogak simák és fényesebbek is lesznek. De a professzionális fogtisztítást nem csak az esztétikai előnyök miatt végezzük!

Miért van szükség rendelői fogtisztitásra, fogkőeltávolításra?

A fogak felszínén idővel lepedék (ragadós, baktériumokban gazdag film) és kemény lerakódások (fogkő) képződnek, amelyeket speciális eszközök nélkül nagyon nehéz eltávolítani. Ha ezek a lerakódások a fogfelszínen vagy az íny alatt vannak, ideális feltételeket biztosítanak a baktériumok növekedéséhez és szaporodásához. Az egyes baktériumok által termelt savak fogszuvasodást és fogínybetegséget okoznak.

A rutin fogorvosi szűrővizsgálattal együtt végzett professzionális tisztítás nagymértékben hozzájárulhat e két gyakori betegség megelőzéséhez. Amíg a páciens fogait tisztítjuk, lehetőség adódik arra is, hogy alaposan szemügyre vegyük a szájüreg általános állapotát, és megvizsgáljuk a fogait, nyálkahártyáját. A fogak tisztítását ugyanis nálunk a fogorvos végzi és nem dentálhigiénikus vagy asszisztens!

Rendelőnkben a legkorszerűbb ultrahanggal működő fogkőeltávolító gépet használjuk. Az ultrahangos depuráló egy gépi eszköz, melynek apró hegye nagyon magas frekvencián rezeg. A megszilárdult fogkő lerakódásokat a hegy gyors mozgása feltöri, úgy, hogy közben nem károsítja a fogat. Az állandó folyadékspray a hegy hűtésére és a lepedék eltávolítására szolgál; egyúttal a törmeléket is lemossa. A kezelés fájdalommentes. A fogkő eltávolítása után speciális pasztákkal átpolírozzuk a fogak felszínét, majd szájhigiénés instruálás, motiválás során felhívjuk a páciensek figyelmét, hogyan lehet megelőzni a további fogkőképződést.
Bizonyos fogágybetegségekben kürettet kell végezni olyan kézi eszközökkel, amelyek íveltek és kúposak, hogy illeszkedjenek a fogak köré és közé. Erről bővebben a parodontológiai kezelések alatt olvashat.

Mennyire fájdalmas az eljárás?

A legtöbb ember nem érez fájdalmat a fogtisztítás során; egyesek arról is beszámolnak, hogy élvezik az élményt – különösen a drámai eredményeket, amikor elkészült! Ha azonban a páciens fájdalmat, érzékenységet érez, helyileg érzéstelenítő gélt vagy más típusú érzéstelenítőt alkalmazunk.